Re: Barniw varrodája

Airsoft játék során használt ruházattal kapcsolatos információk.
Avatar
Bence
Dandártábornok
Dandártábornok
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2011.12.26. 17:03
Csapat: K.A.T.

Re: Barniw varrodája

Hozzászólás Szerző: Bence » 2013.03.27. 16:27

Látom kissé elkanyarodtunk a témától.
Ide inkább csak a Barni mi a véleményed meg tudnád varrni .... dolgok kerüljenek.

A dresscode vs karszalag meg ez mennyire kell, nem kell dolgoknak nyitok egy másik topikot.

Avatar
barniw
Ezredes
Ezredes
Hozzászólások: 462
Csatlakozott: 2012.01.06. 22:30
Csapat: kaposwar

Re: Barniw varrodája

Hozzászólás Szerző: barniw » 2013.03.25. 20:24

De, jogos, lehetne hozzá mindenféle illusztrációt rittyenteni (minták összehasonlítása, szituációs fotók, stb.), de előbb össze kellene szedni, válogatni...
Lesz hozzá, csak nem máma. Viszont tényleg a játékon készült képek a legjobb illusztrációk, és bizony van ami nem a miénk, pl. épp zalaiak; lehet hogy nem volna szép dolog csak úgy linkelni őket.
De összeszedem, meg a minták azonosítására szolgáló minták-linkek mindenképp meglesznek.

Avatar
device
Dandártábornok
Dandártábornok
Hozzászólások: 924
Csatlakozott: 2012.01.28. 10:13
Csapat: K.A.T.

Re: Barniw varrodája

Hozzászólás Szerző: device » 2013.03.25. 18:34

( ezt vedd felszólításnak :D )

Avatar
Bence
Dandártábornok
Dandártábornok
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2011.12.26. 17:03
Csapat: K.A.T.

Re: Barniw varrodája

Hozzászólás Szerző: Bence » 2013.03.25. 18:26

Barni már csak így ránézésre is jó a cikk. :D Pár kis képet amin a minták vannak nem akarsz földobni hozzá?

Avatar
barniw
Ezredes
Ezredes
Hozzászólások: 462
Csatlakozott: 2012.01.06. 22:30
Csapat: kaposwar

Re: Barniw varrodája

Hozzászólás Szerző: barniw » 2013.03.25. 17:25

A mintázatokról és működésükről (eredményességükről) fogok írni -legalább is oda akarok ilyukadni- de azért ez sem önmagában lévő dolog (mint ahogy a világon semmi sem). Szóval van néhány dolog, amit érdemes előre tisztázni. Ezért a leg alapvetőbb dolgokból fogok elindulni; ezek segíthetnek a választásban, ami csak ránézésre tűnhet egyszerű problémának.

- A katonai ruházat hadi célra készült, és elsősorban fogyó eszköz (mindig van másik). Az airsoftban elsősorban a feeling kelléke (jelmez), és tartós használati cikk (vigyázunk rá). A játékos a katonai és a jelmez funkciót próbálja összehozni, és összeegyeztetni az igényeivel és a lehetőségeivel; ez nyilván nem mindig sikerülhet.

- A játékosok (általában) a mintázatokhoz kapcsolható jelentések, feelingek alapján választanak. Ízlés alapján, amin nem igen hajlandóak változtatni, ezért ez ritkán vita (meggyőzés) tárgya. Ettől függetlenül választhatnak jól és rosszul.

- Mindenki a saját tapasztalatai és tudása alapján ítéli meg az álcázás és egy adott mintázat hatékonyságát; sok a mendemonda és a legenda. Ezeknek általában van valóság alapja, de teljes egészében sosem állják meg a helyüket. Arra sem árt gondolni hogy nem tudhatunk mindent.

- A mintázatok neve, származása, márkája, marketingje stb. nem számít semmit sem, ha álcázásról van szó. A márkák és elnevezések azért is lehetnek megtévesztőek, mert az eltérő sorozatú, vagy utángyártott holmik egészen más színekből állhatnak, amik értelem szerűen másként is működnek. Csak az számít hogy adott szituációban mi milyennek látszik.

- A mintázatot a funkció (álcázás) és/vagy a kiírt játék szerepeinek megfelelően kell kiválasztani; ez két eltérő szempontrendszer. Ha előre eldöntjük hogy adott esetben melyik a fontosabb, akkor az megkönnyíti a dolgunkat. Elméletileg mindig van optimális megoldás (pl. egyszínű és mintás ruha is megfelelhet álcázás szerint), de az csak ritkán tökéletes. Arról nem is beszélve, hogy nem mindig elérhető...

- Az egységes csapatmegjelenés nagyot dob a játék feelingen és így a játékon, ezért adott esetben fontosabb lehet az álcázásnál (!).

- Az eredményes játéknak a megfelelő álcázó mintázat is feltétele, de csak részben; a kiegészítő elemeknek is nagy szerepe van (sapka, kesztyű, arcvédelem). Talán pontosabb azt mondani, hogy a nem megfelelő álcázó mintázat igen megnehezítheti az eredményes játékot. A mintázatot kiválasztani és használni is tudni kell; a vásárlás nem mindig a megfelelő alkalom a választásra.

- Minden mintázat jó valahova, az a kérdés hova, és mikor, hányféle környezetben és szituációban alkalmazható, és azok mennyire gyakoriak és jellemzőek. De ennek a fordítottja is igaz; minden mintázat alkalmas lehet az eredeti rendeltetésétől eltérő szituációban, és alkalmatlan olyan szituációban, amire "elvileg" alkalmasnak kellene lennie.

- A kárpát medence időjárási és földrajzi körülményei között egy mintázat biztos nem elég, de megnyugtathatok mindenkit: máshol sem.

---

Az álcázó mintákról való diskurzus hamar elveszhet a részletekben, ezért próbálom úgy egyszerűsíteni/általánosítani, hogy a leglényegesebb és általánosabb aspektusokat érintsem. Másrészt azokról a mintákról látom értelmét beszélni, amik elterjedtek/népszerűek a játékosok körében, és amik könnyen elérhetőek/beszerezhetőek M.O.-on. elvégre nem rá, vagy le beszélésről van szó, hanem inkább értékelésről.

Tehát választhatunk ruhát funkció (álcázás) és szerep szerint.

Jellemző szerepek a nagyobb játékokon a legegyszerűbben:

- Szövetséges (Amerikai és velük szövetségesek)
- OPFOR (Orosz, vagy Kínai, FÁK, stb.)
- Lázadó (Zsoldos, gerilla, PMC, stb.)

Ennek értelmében (még tovább egyszerűsítve) 3 ruha és 2 fegyver a játékos minimális, de teljes körű felszerelése:
1 amerikai fegyver, 1 orosz fegyver, 1 amerikai ruha, 1 orosz ruha, egy lázadó ruha. Mellény / málha, csizma, kesztyű, arcvédelem (szintén az egyszerűség kedvéért) csereszabatos. A lázadóknak nem szokott külön bejáratú egyenruhájuk lenni, hanem -ahogy mindenki tudja- össze vissza hordanak mindenfélét, civil ruhát keverve katonaival. Ezért őket a továbbiakban nem tárgyalom.

Ha az álcázó minták hatékonyságát tekintjük (nem jelmeznek fogjuk fel), és tudjuk hogy egy biztosan nem lesz elég, akkor az a kérdés, hogy minimálisan hány lenne elegendő.

Jellemző általános funkciók az álcázómintákban (elnagyolva):

- Erdei (vagy mérsékelt égövi)
- Sivatagi (ide tartozna a félsivatagos, vagy "arid" is)
- Városi
- Havas

Hogy ez hányféle ruhát jelenthet azt egy kicsit már bonyolultabb tovább gondolni, ezért pusztán felsorolással nem folytatható a gondolat menet. Az erdei az (szintén leegyszerűsítve) legalább 2 féle: zöld, vagy barna domináns, másképp tavaszi-nyári / őszi-téli. A sivatagi az Magyarországon (ritka kivételektől eltekintve) értelmetlen, az arid az már hasznos tud lenni. Ugyanakkor a városi funkciónak a sivatagi és az arid is megfelelhet a beépített környezet karakterétől függően. Tehát nálunk a városi / sivatagi / arid lehet egy és ugyan az, ha egyszerűsíteni akarunk. A havas az sok mindent jelenthet a hó mennyiségétől és karakterétől függően, de a mindent elfedő hó esetében egy fehér oversuittal az is megoldható. Ez eddig (most már karakter szerint) 4 ruha:

- Zöld domináns
- Barna domináns
- Drapp domináns
- Fehér domináns

A teljes ruha készlet így végül 8 ruhából állna, feltéve hogy a Fehér dominánsból is van "szövetséges" és "opfor". A további feladat azt megnézni, hogy az elérhető ruhák melyik szerepnek és funkciónak felelnek meg. Illetve előbb az, hogy egyáltalán milyen ruhák elérhetőek? Elméletileg persze bármelyik, csak pénzünk és/vagy beszerzési lehetőségünk legyen. A hadi gyártású használt és jó állapotú, esetleg új ruhák közül M.O.-n a következők a legelérhetőbbek:

- Boci : http://img01.militaryblog.jp/usr/camoun ... niform.JPG
- Flecktarn : http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... kit/page69
- DPM : http://www.echosquadron.com/pics/DSC00787.jpg
- US Woodland (egyre ritkábban) : http://www.strikehold.net/2009/08/06/be ... version-2/

Ezen kívül gyakran előfordulnak és könnyen beszerezhetőek a következő után gyártások (nem eredeti színben és minőségben) amik ugyanakkor rendszerint drágábbak is, ezért hosszasabb mérlegelés tárgyát képezik (mc ):

- Multicam : http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... re*/page11
- Marpat : https://www.hammockforums.net/forum/sho ... p?p=763989
- UCP : http://3.bp.blogspot.com/-BF7p6eiNaNs/T ... CP-Afg.jpg
- US Woodland (a kőműves woodlandtől a propperig) : http://shop.repulonap.hu/termek/6588/ma ... ep_60.html

Melyik minta milyen funkciónak és alapkarakternek felel meg ?:

- Boci - erdei, barna domináns
- Flecktarn - erdei, barna domináns
- DPM - erdei, zöld domináns (?)
- US Woodland - erdei,(?)
- Multicam - arid, drapp domináns
- Marpat WL - erdei , (?)
- UCP - városi, szürke domináns

Itt már mindenféle probléma merül fel, és bonyolódik a választás feladata. Az opfor ruhák a beszerzés miatt eleve kiestek.
A nagyobb probléma az erdei mintákkal van, amik nélkül nem igen lehet meglenni: az említett minták igazából nem barna, vagy zöld dominánsak, hanem barna-zöld combo-k (combo = keverék), váltakozó szín arányokkal. (A marpat más, de arról később írok). Ez azért van, mert a tervezésben a vietnámi háború vége óta nincs napi renden elkülönülten barna és zöld domináns erdei minták rendszeresítése. A felsorolt erdei mintákat mind annak alapján tervezték, hogy (legalább is elméletben) megfelelnek a barna és a zöld domináns környezetnek is. Viszont mivel rendszeresítettek és nagy mennyiségben gyártottak, ezért könnyen elérhetőek. Egy mérsékelt égövi országban nyilván ezeket fogják vásárolni.
Vannak persze (rendszeresített) zöld domináns erdei minták is (däntarn, M90, cadpat), de ezek mivel itthon nem kaphatóak, fel sem kerültek a listára.
A másik fontos tulajdonságuk ezeknek a barna-zöld combo-knak, hogy sötétek. Ennek is meg van a maga oka: a sötét több festéket jelent, ami többet bír míg használhatatlanul kivilágosodik. A színeket északibb erdős vidékekhez optimalizálták, ahol az időjárás jellemzően csapadékosabb; a nedves időben sötétebb színek a jellemzőek. Viszont mifelénk az időjárás zöld időszakai általában nem csapadékosak, ezért ilyenkor ezek a minták nem hatékonyak nálunk erdős vidéken sem.
Ezek a barna-zöld combo minták tehát jellemezhetőek és rangsorolhatóak a bennük lévő színek aránya (zöld-barna tartalom), és a sötétség szerint. Ez egyben az alkalmazhatóságuk körét és a hatékonyságukat is megszabja. Az új, vagy jó állapotú eredeti darabokat tekintve a legsötétebb a boci, a legkevésbé zöld a BW Flecktarn. A legvilágosabb a US WL (de ez erősen függ a verziótól), a legzöldebb a DPM.
- A Boci zöld-barna aránya úgy 1:1, de az alkalmazott árnyalatok miatt ennek semmi jelentősége. Ennek is, mint minden nagyobb számban gyártott hadi ruházatnak, vannak eltérő és ezért jobb - rosszabb színverziói, de a leggyakoribb az szinte használhatatlan. Mind a zöld mind a barna szín túl sötét és kékes, egyáltalán nem található meg a természetben. Állítólag szlovén fenyőerdőkben kiváló (egy ilyen teszten "vált be"), de ez is csak mendemonda.
- A BW flectarn több zöldes árnyalatot is tartalmaz, de egyik sem annyira erős és/vagy nagy felületű, hogy ez domináljon benne. Sok kis mértékben eltérő verziója van. A kereskedelmiek színei egészen mások, általában világosabbak. A leg gyakrabban vagy szürkés, vagy vöröses barnás összhatású. Gyártottak belőle trópusi változatot (nem a sivatagi!) ami határozottan zöldebb. Ebből keveset lehet látni, újat meg soha. A BW Flectarnal kapcsolatban fontos megemlíteni, hogy van zöld domináns verziója, amit Flecktarn D, vagy Däntarn néven ismernek. Ez tavaszi-nyári szerepben -ha kapható lenne- ugyanolyan elterjedt lenne mint a BW verzió.
- US Woodland-ben a barna-zöld arány úgy 3:2 lehet. Sok hivatalosnak tekinthető színverziója van, ami a BW Flecktarnhoz hasonlóan kis mértékű árnyalat beli eltéréseket jelent. Az összhatásuk azonban nagyon eltérő, a benne lévő zöld többnyire fakóbb a nyári-tavaszi időszakra jellemző zöldeknél.
- A DPM-ben valamivel több a zöld, mint a barna, ezért inkább zöld-barna combo -nak hívnám. Mivel ez a legzöldebb a 4 közül, így ez az ami leginkább alkalmas zöld környezetben, ugyanakkor elég sötét is (míg alaposan ki nem kopik), ami miatt nedves időben optimális, amikor minden sötétebb. Sokkal finomabb színkülönbségű verzió vannak, mint a többi barna-zöld combo-nak.
A Barna zöld combo-k hátránya igazából az, hogy elhitetik a játékossal: erdei környezetben univerzálisak. Valójában olyan környezetben hatásosak, amire egyaránt jellemzőek a barna és zöld színek is, és ez közép európában inkább az ősz, amíg a lombkoronák nem sárgulnak. Száraz időben mindenképp sötétek.

- Marpat. Először is mit értsünk marpat alatt? Én a magam részéről az eredeti Marine logo-s Marpat WL-t értem alatta, és minden mást, ami ehhez nagyon hasonló (Propper, Truspec, vagy Helokon kópiák). Ugyan Magyarországon csak a kópiák beszerezhetőek, de mégis elterjedt. Vannak még az eredetitől teljesen eltérő színverziók, amik viszont mintázatban nagyon hasonlítanak. Értelem szerűen teljesen más környezetben jók (van sötét zöldes összhatású és barna is).
A Marpat WL nem barna-zöld, hanem zöld-okker combo; nagyjából feles arányban. Lényegesen világosabb, és meglehetősen kevés benne (kis felületű) a másik két szín. Értelem szerűen olyan környezetben optimális, amire ez a két szín együttesen jellemző. Ez a mi esetünkben a száraz őszi-téli időszakokat jelenti. Ahogy a DPM azért zöldebb és sötét egyben, mert Albionban ez az év nagy részében esélyesebb, úgy a Marpat azért világosabb és okkeres, mert un. semi arid környezetre van optimalizálva. Ez volna félúton az erdei és a sivatagos között. A kárpát medencében ez a tájtípus ugyanúgy nem jellemző, ahogy a csapadékos nyár sem. A fő előnye, hogy nagyon jó minőségű cuccokat gyártanak belőle, és hogy a játékokon az US szerepbe tökéletesen bele illik. A hátránya, hogy erdei mintaként se nem zöld, se nem barna domináns, és ahol a környezet nem kellően sárgás, még bizony ki is ütközik.

A Marpatnál érdemes kitérni a minták színvariációinak a kérdésére, amit ha végiggondolunk, sokkal tisztább képet kapunk a mintázatok-színösszeállítások és a környezeti referencia összefüggéseiről. Valójában egy minta sosem csak egy színösszeállítást jelent, mert a tervezésnél már eleve variációkban gondolkodnak. Később a tesztek, a rendszeresítés és a gyártás optimalizálása során aztán kiválasztanak egyet vagy néhányat, ami végül elterjed. Ennek oka részben az, hogy a meglévő gyártósoron a színek (festékek) cseréjével más funkciójú minták is gyárthatóak, tehát a tervezésnek része az is, hogy ezeket a lehetőségeket felmérje.
Minden elhíresült (rendszeresített) mintának vannak eltérő variációi, amik nem mindig hivatalosak, közismertek, vagy népszerűek de azért beszerezhetőek:

Flecktarn: Däntarn (zöld) - Wüstentarn (sivatagi) - Arid flecktarn (MC) - Schneetarn (havas)
DPM: Desret DPM - Peacoc (arid)
Marpat(és variációi): CADPAT - AOR(és variációi) - UCP(és variációi) ezek mind egy minta család más színekkel és elnevezésekkel.
Boci: sivatagi Boci

Ezekből M.O-on az alapverziókon kívül csak a sivatagiak kaphatóak.

- MC. Kifejezetten arid minta, ami száraz de még nem kimondottan sivatagos területet jelöl. Ilyen Magyarországon alig van, ezért általánosan nem használható. Korlátozottan alkalmazható száraz erdei mintaként, és általánosságokban gondolkodva inkább beépített környezetben működőképes. Épületen belül, ha az kifejezetten világos a világosabb sivatagi minták jobbak nála. De ezt a funkciót is betöltheti. Jószerével csak a klónjai kaphatóak, meglehetősen vegyes minőségben. A truspec, propper és helikon az, ami kiemelkedik a többi közül. Az MC körül a szín állandó vita tárgya, mivel a neve nincs másolatok elképesztő színekben jönnek ki. A márkásabb klónok is eltérnek az eredetitől, de az sem egyértelmű, hogy mi az eredeti. Másrészt az egész design nagyon finoman kalibrált viszonylatokból áll, amit könnyű elbaltázni függetlenül a végeredmény hatékonyságától. Általában az vele a gond, hogy túl világos, és még a kimondottan száraz időben és helyeken is akadhatnak bőven összefüggő sötét részek, amik előtt világít. Nagyon változatos környezetekben használható, de oda kell figyelni hogy az ember hova áll benne. Optimális drapp domináns öltözet, ebben a szerepben csak kevés jobb van nála.
- Desert Marpat. Még világosabb mint az MC, tényleg csak épületen belül jó, ahol világosak a falak. Ugyanez igaz a Wüstentarn, vagy a Desert DPM ruhákra is. Csak az egybefüggő, kifejezetten világos területeken működőképesek, és a világos épületekben.
- UCP. Testvére a híres Marpat és Cadpat mintáknak, de velük ellentétben sikertelen. Ez nem is csoda, hiszen a teljesen nyers és egyben száraz beton környezeten kívül máshova nem igen illik. Azért vannak az ő esetében is kivételek, de ezt majd később.
- Hóruha. Hát ez nem egy mintázat, hanem egy kategória, de szót kell ejteni erről is. A teljesen fehér az könnyen megoldható házilag is, de csak összefüggő hótakaró esetén hatékony. A ritkás, vagy olvadó-visszafagyó hó esetében már mintás ruha kell; a fehér domináns ruha olyasmit jelentene (lásd schneetarn), ami a fehér mellett más színeket is tartalmaz, de alapvetően mégis fehér. Ilyen külföldön is csak mutatóban van. A fehér ruhák jó állapotban lévő épületekben, amiket fehér vagy nagyon világos színekkel festettek ki minden másnál jobban működnek, ez azonban -mondjuk nyáron- nem lehet egy fehér oversuit.

Összegezve: 4 minimálisan szükséges alapkarakterből (szövetséges színekben) 2 beszerezhető, 2-re van elfogadható megoldás: a barna és a drapp domináns. OPFOR kiesett teljes egészében, pedig a feelinges játékokhoz az is kellene.
De az álcázás funkcióját tekintve a korábban leírtak fényében felmerülhet két dolog is: a 2 beszerezhető alapkarakter milyen mértékben fedi le a lehetséges játékidőszakot, és ha szó esett száraz és nedves időszakokról, meg őszi-téli és tavaszi-nyári időszakokról, akkor ezek hogyan jönnek össze? A barna és a drapp domináns minták (általában) az őszi-téli időszakokban hatékonyak, tehát a tavaszi-nyári az, ami hiányzik. Ez lenne a zöld domináns. Ugyanakkor a száraz-nedves kategóriákkal megspékelve vannak száraz illetve nedves őszi-téli és tavaszi nyári időszakok, tehát ez 2 őszi-téli, és 2 tavaszi nyári ruhát jelent, egy száraz és egy nedves időszakit. Másképp világos és sötét barna dominánst, illetve világos és sötét zöld dominánst. Ez már nem 4, hanem 6 ruha egy játékosra, aki ha ezt olvassa, akkor most vágja oda az egerét. Megértem. Mit lehet kihúzni? Hát mondjuk a nedves nyárit, mert az nem annyira jellemző, meg a mintás hóruhát (olyan úgy sincs rendszeresítve a finneket kivéve sehol). Viszont szabad legyen megjegyeznem, hogy a magyar időjárási viszonyokat tekintve április közepétől november második feléig a növények zöldellnek. Tehát a jobban játszható időszak nagy része zöld domináns időben telik el. Ha így nézzük, akkor már több minta fog kiesni:

BW flecktarn - nedves őszi-téli idő
DPM - szintén, vagy nyári nedves idő
MC - száraz őszi idő korlátozottan, nagyon száraz nyár, épületek és környékük
Marpat - száraz őszi idő egyértelműen
UCP - kuka (fan-ek kivételével, és bocs)
Boci - kuka (fan-ek kivételével, és bocs)

Végül is minden azon múlik, hogy milyen kategóriákat állítunk fel, és azok mennyire állják meg a helyüket a valóságban: barna vagy zöld domináns, vagy söté-világos, barna-zöld combo, vagy zöld-okker combo, stb. A megvásárolható ruhák közül a zöld dominánsok egyértelműen hiányoznak, különösen a száraz nyári és a tavaszi élénk zöld időszakba valók.
Ugyanakkor minden híresebb mintázatból össze lehet állítani egy tulajdonképpen teljes színsort; sajnos nem Magyarországon.

Akkor lássuk, hogy amiket beszerezhetünk a funkcióktól és alapkarakterektől függetlenül mikor és hol, milyen konkrét szituációkban alkalmazhatóak optimálisan:

- Boci - (állítólag) szlovén fenyőerdő, de mindenképp erdő nedves időben.
- Flecktarn - nedves őszi-téli idő, lombtalan cserjés, az akácnál sötétebb kérgű fák, vakolat nélküli vagy máló festetlen tégla épületek, elhanyagolt gyártelepek beépített részei, aljnövényzet nélküli erdő, bármi ami sötét és fakó.
- DPM - nedves, avartalan idő és hely, kellő mennyiségű és sötétségű zöldellő vegetációval
- US Woodland - nedves avartalan őszi-téli idő, nedves vagy száradó fedetlen erdei talaj
- Multicam - száraz mező, avarral takart száraz világos terület, kontrafény, köd, festetlen vakolt épület, épület száraz gazosodó környezettel, bármi ami kellően világos, és fakó.
- Marpat WL - száraz őszi idő, zöld vegetációval kevert avar takaró, száradó fű vagy aljnövényzet, málló üledékes és gazos dombtetők, löszös-gazos területek. Minden, ami egyszerre okker és zöld.
- UCP - nyers beton környezet, szürke sziklás táj, párás szürkület, köd, ritkás friss hó, deres-zúzmarás növényzet, kontrafény.

-----

DPM vs MTP = nedves vs száraz : http://www.somersetarmycadetforce.co.uk ... index.html

Arid vs DPM = világos vs sötét : http://img129.imageshack.us/img129/1156/patrol0lf.jpg

marpat klón / MC klón / WL Klón : http://i35.tinypic.com/28jcwgw.jpg

US WL optimális környezetben és (derített) megvilágításnál : http://i36.tinypic.com/kcy1jl.jpg

A US WL nem zöld domináns minta : http://www.duffelblog.com/wp-content/up ... -camo.jpeg

US minták tesztje arid környezetben : http://militarytimes.com/blogs/gearscou ... ou-see-em/

Az UCP jobb lenne ha... : http://forum.filforce.org/default.aspx?g=posts&t=22
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára barniw 2013.03.25. 21:53-kor.

Avatar
barniw
Ezredes
Ezredes
Hozzászólások: 462
Csatlakozott: 2012.01.06. 22:30
Csapat: kaposwar

Re: Re: Barniw varrodája

Hozzászólás Szerző: barniw » 2013.03.03. 08:19

Mágnes tehát kilőve.
4cm-es gurtni az van most a városban egy helyen, mi anyagában és színében is passzolna, az FN2000 szíjat is abból fogom csinálni.

"Igen de én fázok az alutól. Szerintem az egyszer kihajtódik és pápá a rugalmasságnak. Inkább legyen saválló acél préselt lemez." - ezt most nem értem. A te cuccodba persze hogy a rugalmas, rozsdamentes acél lenne jó. Az lézervágott alu lemezre nekem volna szükségem a textíl festő sablon miatt.

A merevítést műanyaggal is meg lehet oldani (mint mondtam): nemrégiben méterben kapható műanyag és fém merevítést, amivel az esküvői szoknyákat merevítik. Sajna az Pesten volt, nem tudom mikor keveredek arra legközelebb. Ezek laposak voltak, úgy 1,5 - 2 cm szélesek. Ami nekem van az 3-4mm vastag kör keresztmetszetű műanyag; én ezt használom és nyugodtan állítom: ez is megteszi.
---
Lényeg a lényeg: kell az öv, a fegyver, a sling, meg a szükséges anyagok. Igazából 1m gurtnit kell még venni, ha a molle pántok már megvannak (esetleg te is, hogy felpróbáld készülés közben).

Avatar
device
Dandártábornok
Dandártábornok
Hozzászólások: 924
Csatlakozott: 2012.01.28. 10:13
Csapat: K.A.T.

Re: Barniw varrodája

Hozzászólás Szerző: device » 2013.03.03. 00:10

Igen de én fázok az alutól. Szerintem az egyszer kihajtódik és pápá a rugalmasságnak. Inkább legyen saválló acél préselt lemez.

Avatar
-Krisz-
Dandártábornok
Dandártábornok
Hozzászólások: 873
Csatlakozott: 2011.12.19. 20:41
Csapat: K.A.T.
Tartózkodási hely: Nagyatád

Re: Barniw varrodája

Hozzászólás Szerző: -Krisz- » 2013.03.02. 22:11

A mágnesfülekkel abszolút egyetértek, főleg ha sok kicsit varrsz bele, viszont egyet figyelembe kell venni ha más is kér ilyet,hogy a mágnes a Krisz féle elektronikát befolyásolja (csak eszembe jutott).
Igy van.
Ne sírj...éld az életed!

Avatar
barniw
Ezredes
Ezredes
Hozzászólások: 462
Csatlakozott: 2012.01.06. 22:30
Csapat: kaposwar

Re: Re: Barniw varrodája

Hozzászólás Szerző: barniw » 2013.03.02. 11:00

Fegyver rögzítő:

A mágnesben az a jó, hogy könnyebb nyitni, és tartós. A tépőzár előnye az, hogy annyira húzod meg amennyire akarod. A tépőzárral a tartósság a probléma, de mint írtam, fel lehet tenni úgy, hogy cserélhető legyen. Meg az is gond lehet a tépőzárnál, hogy magától összetapad, és egy kézzel nem biztos hogy nyitni tudod. Igaz, a mágnes is összetapadhat magától...
Mondjuk ha a mágnes mellett döntesz, akkor azt is hoznod kell.

Viszont eszembe jutott egy olyan megoldás, hogy a pánt a fegyverre van erősítve, a pánton egy karabiner van és azt akasztod be az övön lévő karikába (?). Mondjuk ez nem olyan stabil mint a mit linkeltél, mert lesz valamennyi holtjátéka (tuti lötyögni fog), de a fenti hibákat kiküszöböli.
---

Sablon vágás:

Hát igen, a fémből tartósabb lenne, és tán szebben is lehet vágni. Én először alu lapra gondoltam. Valahol (most az istennek nem találom) olyan anyagot láttam, ami egy alu lap papírral borítva. Az alu szépen vágható és tartós, a papír pedig meggátolja a sablonra kerülő festék sablon alá csorgását.
Nyilván a rétegelt lemez lehet az olcsóbb, de az K.O. ha nedvesség éri.

Avatar
device
Dandártábornok
Dandártábornok
Hozzászólások: 924
Csatlakozott: 2012.01.28. 10:13
Csapat: K.A.T.

Re: Barniw varrodája

Hozzászólás Szerző: device » 2013.03.01. 20:30

Ezt a rétegelt lemezt részesítem előnyben, utána fogok járni h savállóból mennyi lenne. Amúgy alapnak szerintem vehetjük a rádió-tasakom molle platformját, valamint lemérem az m4 -et kb mekkora szélességben lenne érdemes ezt megcsinálni. A mágnesfülekkel abszolút egyetértek, főleg ha sok kicsit varrsz bele, viszont egyet figyelembe kell venni ha más is kér ilyet,hogy a mágnes a Krisz féle elektronikát befolyásolja (csak eszembe jutott).

Válasz küldése