Házituning

Fegyverekkel kapcsolatos tuning, javítás és szerelési témák.
Avatar
Bence
Dandártábornok
Dandártábornok
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2011.12.26. 17:03
Csapat: K.A.T.

Re: Házituning

Hozzászólás Szerző: Bence » 2012.10.14. 22:33

Megkésve bár de pár kép a v2-s box "élettartamhosszabító" beavatkozásról.

http://www.airsoftforum.com/board/Whats ... e=threaded

Avatar
Bence
Dandártábornok
Dandártábornok
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2011.12.26. 17:03
Csapat: K.A.T.

Re: Házituning

Hozzászólás Szerző: Bence » 2012.09.23. 12:38

A dugattyúfúrás tényleg jó dolog, már minden általam beépített dugattyúnál alkalmazom.

Ui: dugattyú
Polikarbon: könnyű, kemény anyag ha valami nem stimmel akkor lepattannak belőle darabok (ez nem feltétlen rossz, inkább mint hogy a fogaskerék haljon be). Kopásállósága is igen jó.

Poliacetál: A polikarbonnál kicsit nehezbb, viszont van némi önkenése. Törés pattogzás helyett inkább elnyúlik (korábbiakból ez a tapasztalat). Az első fog nem jó belépési szöggel elég gyorsan kopik.

Szilikon.... Beszerzést max de beültetést nem vállalok :D

Avatar
device
Dandártábornok
Dandártábornok
Hozzászólások: 924
Csatlakozott: 2012.01.28. 10:13
Csapat: K.A.T.

Re: Házituning

Hozzászólás Szerző: device » 2012.09.23. 11:37

Nekem baromira tetszik mikor összevissza van furkálva a dugattyú. Ezt a módosítást lehet én is beadom. Na meg egy jó cimborám most lehet tud szerezni szilikon lapokat, az se lenne kutya :)

Avatar
Bence
Dandártábornok
Dandártábornok
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2011.12.26. 17:03
Csapat: K.A.T.

Re: Házituning

Hozzászólás Szerző: Bence » 2012.09.22. 23:38

Egy dolog a dugattyúk részből kimaradt.
A dugattyú elejét (ahol a rugó belemegy) érdemes kisorjázni, ívesebbé tenni, így az nehezebben fog felülni a rugóvezető csapágyazására/előfeszítő tömbjére.

Forrás: net, krisz

Avatar
Bence
Dandártábornok
Dandártábornok
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2011.12.26. 17:03
Csapat: K.A.T.

Re: Házituning

Hozzászólás Szerző: Bence » 2012.09.22. 18:22

Ezzel az oldallal még nem igen találkoztam, de meglehetősen jónak tűnik.

A belépési szögről a TM mp5k-s cikkben lehet bővebben olvasni. Igaz ott a hi speed miatt említik de ez a lényegen nem változtat.

Avatar
device
Dandártábornok
Dandártábornok
Hozzászólások: 924
Csatlakozott: 2012.01.28. 10:13
Csapat: K.A.T.

Re: Házituning

Hozzászólás Szerző: device » 2012.09.22. 17:50

Ja ja, például a belépő-fog-mizéria kapcsán asszem itt találtam pár leírást : http://etiopac.blogspot.hu/

Avatar
tompoo
Szakaszvezető
Szakaszvezető
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2012.08.05. 18:20
Csapat: teljesen mind1

Re: Házituning

Hozzászólás Szerző: tompoo » 2012.09.22. 12:15

Bence írta:Valószínű a szerzők nem fognak panaszkodni, a legtöbb ilyen tippet kanadai, francia és angol oldalakon találtam.

Ui.
Kösz h szóltál. Valószínűleg desztillált vízről van szó.
Nem rossz, de néhány fotót mellékelhetnél hozzá.

Avatar
Bence
Dandártábornok
Dandártábornok
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2011.12.26. 17:03
Csapat: K.A.T.

Re: Házituning

Hozzászólás Szerző: Bence » 2012.09.22. 10:55

Valószínű a szerzők nem fognak panaszkodni, a legtöbb ilyen tippet kanadai, francia és angol oldalakon találtam.

Ui.
Kösz h szóltál. Valószínűleg desztillált vízről van szó.

Avatar
device
Dandártábornok
Dandártábornok
Hozzászólások: 924
Csatlakozott: 2012.01.28. 10:13
Csapat: K.A.T.

Re: Házituning

Hozzászólás Szerző: device » 2012.09.22. 07:36

Azért ha még emlékszel mit-honnan sikerült összegyűjteni, jelöld meg , hogy honnan származnak (6mm.hu , stb). Az eredeti szerzők jó néven veszik, ha megjelölik őket, mint forrást.

Amúgy tetszetős összesítés, de gondolom a motort nem sima vízbe helyezték :)

Avatar
Bence
Dandártábornok
Dandártábornok
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2011.12.26. 17:03
Csapat: K.A.T.

Házituning

Hozzászólás Szerző: Bence » 2012.09.21. 23:45

Hosszas keresgetés és próbálgatás után leírnám a nekem bevált és a még általam ki nem próbált olcsó élettartam, hatékonyság nővelő tuningmódszereket. Ezek alkalmazása semmibe vagy csak igen kis összegbe kerül de annál többet érnek.

Gearbox

A legtöbb gearbox (még a márkásabbak is) az öntési eljárásból kifolyólag sorjásak, egyenetlen megmunkálásúak lehetnek. Ez kívül nem zavaró belül azonban csökkentheti a hatékonyságot.
-1- A box azon részét ahol a kerekek vannak de főleg azt a részt ahol a dugattyú mozog érdemes felpolírozni. A dugattyúnál ez élettartam növelő is lehet mivel nem kopik olyan mértékben az oldalsó sín.

-2- A csapágyak helyét érdemes egy kis műszerész csavarhúzóval vagy egyéb megfelelő formájú lapos csavarhúzóval "kisorjázni". Az ott lévő legkisebb egyenetlenség is megdöntheti a csapágyat és a fogaskereket ami ezáltal súrlódni fog, hangosabb lesz jobban kopik.

-3- A V2-s boxokban, kifejezetten a nem erősítettekben érdemes a box és henger találkozásánál lévő sarkokat lekerekíteni. Ezáltal erősebb rugónál vagy nagy sebességű kiépítésnél kisebb a törés esélye.

Hengerfej

-1- A hengerfejre érdemes (hacsak a gyári nem nyúlik ki eléggé és anyaga nem elég puha) külön csillapító gumit ragasztani. Ezáltal
-a- csendesíthetjük a puskát
-b-javíthatunk a csaillapításon (főleg V2-nél lényeg)
-c- javíthatunk a felhúzó kerék belépési szögén

Belépési szög

Ha a belépési szög nem stimmel a dugattyú első foga könnyebben törik, nagyobb mértékben kopik a kelleténél. A belépési szöget kétféleképp lehet állítgatni de mindkettőhöz szükséges a dugattyú módosítása.
A dugattyú második fogát tövig le kell reszelni (egyes gyártók újabb szériás dugattyúiknál alapból elhagyják a második fogat) a harmadikból kb 1mm-t kell lecsiszolni. Ez biztosítja, hogy a felhúzó kerék fogai nem akaszkodnak össze a dugattyú fogaival.
-a- Az elsó megoldást nem kedvelem de vannak akik ezt preferálják. A dugattyú vége és a dugattyúfej közé elhelyezett hézagolókkal (műanyag, fém gyűrűk) is elérhetjük a kívánt eredményt.
Hátránya: a dugattyú súlya megnő, a hézagolókat pontosan fixen kell rögzíteni, különben lelazulhatnak és törést eredményezhetnek.
-b- A már fentebb nevezett hengerfej módosításos módszer.
Előnye, hogy a dugattyú tömege nem nő,és a csillapítás is javul. Túl puha szivacsok polifónok kerülendők, ugyanis azok a folyamatos ütődések, nymás hatására deformálódhatnak.
MINDKÉT MÓDSZER SEGÍTHET, DE NEM MEGFELELŐ ÖSSZESZERELÉS ESETÉN A DUGATTYÚ KÁROSODÁSÁT OKOZHATJÁK.
Itt egy videó ami szerintem korrektül bemutatja a módosítást:
http://www.youtube.com/watch?v=sfhTbUj4h-k

Dugattyú

A dugattyút kétféleképpen tehetjük "hatékonyabbá".
-a- A már korábban említett fogászati beavatkozás egyéb állítgatás nélkül is segít megnövelni az élettartamot.
-b- Dugattyúkönnyítés: A dugattyú megfúrásával akár 2-3 garmmot is nyerhetünk ami egyrészt az fps-nek másrészt az élettartamnak hasznos.
A kikönnyített dugattyút a rugó könnyebben mozgatja így jó tömítés esetén 30 fps+ is kihozható a rugóból. Másrészt kisebb súly csapkodja a boy elejét aminek szintén örülhetünk.
http://www.youtube.com/watch?v=MEVgmzVGLaI


Adagolólap

Ha a nózi hop up tömítés nem megfelelő új nózi vásárlása helyett az adagolólapot is lehet módosítani. Az adagolólap azon részéből ami a boxal érintkezik lereszelhető kb 0,5 mm anélkül hogy a tartósság nagy mértékben csökkenne. Arra viszont nagyon kell figyelni, hogy a nózit tartó ívet ne bántsuk.

Motor

A motort használat előtt érdemes "betörni". Ez javíthat a hatékonyságon, ill bekoptatja a szénkeféket.
A motort a puskából kivéve stabil lefogatás után egy 8.4-s akkura vagy hasonló feszültségű akkura érdemes kötni majd kb 4-5 percig pörgetni. Arra ügyelni kell, hogy a motor ne forrósodjon fel, ugyanis akkor a mágnesek károsodhatnak.
Az RC-sek ezt a műveletet azzal spékelték meg. hogy a motor betörés közben vízbe tették, elkerülendő a túlmelegedést, ill a szénkeféknek is jót tesz.

Előzetesben ennyit, ha lesz még valami hasznos infó akkor az is fölkerül ide.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Bence 2012.09.22. 13:31-kor.

Válasz küldése